"Задоволення від життя черпається з наших зустрічей з новим, а тому немає більшого щастя, ніж постійно змінювати свої горизонти, зустрічаючи кожен новий день під іншим сонцем". (Джон Кракауер)


субота, 6 жовтня 2018 р.

Робота з обдарованими дітьми



План роботи з обдарованими дітьми на 2018/2019 н.р.
1. Створити  картотеку обдарованих дітей. (вересень - жовтень)
2. Анкетування обдарованих дітей з метою виявлення труднощів  у навчанні.  (жовтень)
3. Застосовувати в роботі з  обдарованими дітьми елементи випереджаючого навчання.(протягом року)
4. Забезпечити участь обдарованих дітей  в олімпіадах   та  конкурсах  («пішохідний туризм», експедиція учнівської молоді «Моя Батьківщина - Україна»). (протягом року)
5. Туристсько-краєзнавча робота (вивчення природи рідного краю). (протягом року)
6. Позакласна робота (цікава географія, створення та розв’язування кросвордів і ребусів на географічну тематику). (протягом року)
 7. Проведення предметного тижня географії. (II семестр)
8. Використовувати інформаційні технології  в  індивідуальній роботі  з  учнями.  (протягом року)
9. Проводити виставку творчих робіт учнів. (протягом року)

 Список обдарованих дітей з географії


№ п/п
ПІБ
Клас
1


2


3


4


5


6


7


8


9




                                                                             
                                         План роботи з слабовстигаючими дітьми
1. Створити  картотеку слабовстигаючих дітей. 
2. Анкетування слабовстигаючихдітей з метою виявлення труднощів  у навчанні.
3. Індивідуалізація навчання (створення різнорівневих завдань відповідно до рівня знань, умінь і навичок).
4. Навчання репродуктивної (відтворювальної) діяльності за підручником.
5. Заохочення товариської допомоги («Рівний рівному»).


Список слабовстигаючих дітей з географії
№ п/п
ПІБ
Клас
1


2


3


4


5


6


7


8




 
 
Генії не падають з неба,
вони повинні мати можливість отримати освіту
й мати умови для розвитку.
А.Бебель
Учитись важко, а учить ще важче,
Але не мусиш зупинятись ти,
Як дітям віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.
                             П. Сингаївський
Досить грати словами.
Життя нам хоче нагадати:
Талантам потрібно допомагати.
Бездарні скрізь проб'ються самі.
                                      Л. Озеров
ОБДАРОВАНА ДИТИНА - це дитина, що виокремлюється яскравими,
очевидними, іноді видатними досягненнями або має внутрішні предумови для таких досягнень у тому чи іншому виді діяльності.
Обдарованість — індивідуальна потенціальна своєрідність задатків людини, завдяки яким вона може досягти значних успіхів у певній галузі діяльності.
Складові обдарованості дитини
• Швидке набуття знань, навичок
• Створення особистих стратегій і тактик
• Інтуїція
• Креативність
• Наполегливість, цілеспрямованість, рішучість
• Емоційна забарвленість
• Прояв загального інтелекту
• Схильність до постійних порівнянь, зіставлень
• Швидкість у засвоєнні нової інформації
• Допитливість, прагнення створити нове
• Інтереси
• Задатки, схильності, що проявляються у динаміці психічних процесів.
Обдаровані діти — діти, в яких у ранньому віці виявляються здібності до
виконання певних видів діяльності.
Ознаки обдарованих дітей:
• З власної ініціативи вибирає складні завдання
• Уміє оцінити процес, результат, наслідки
• Самостійно переносить засвоєне в нові умови
• Уміє створювати гіпотези
• Має значний обсяг знань
• Уміє інтегрувати й синтезувати інформацію
• Уміє аналізувати ситуацію перед тим, як діяти
• Має великий словниковий запас
• Виявляє високу допитливість
• Уміє вловлювати зміст досить складних ідей
• Має розвинену інтуїцію
• Установлює причинно-наслідкові зв'язки, виявляє приховані залежності
• Здатна до творчих перетворень наявних умов та умов задачі
• Уміє робити висновки
• Має критичне мислення
Актуальна обдарованість – це психологічна характеристика дитини з вже
досягнутими показниками психічного розвитку, які проявляються в більш високому рівні виконання діяльності в конкретній предметній області в порівнянні з віковою та соціальною нормою.
Потенційна обдарованість – це психологічна характеристика дитини, яка має лише певні психічні можливості (потенціал) для високих досягнень в тому чи іншому виді діяльності, але не може реалізувати свої можливості в даний момент часу в силу їх функціональної недостатності.

 Головні завдання, які ставить перед собою вчитель:
1. Виховання морально і фізично здорового покоління.
2. Створення умов для здобуття освіти понад державний мінімум.
3. Здійснення науково-практичної підготовки талановитої молоді, збагачення на її основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу держави.
4. Розвиток природних позитивних нахилів, здібностей та обдарованості учнів, потреби і вміння самовдосконалюватись, формування громадської позиції, національної свідомості, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії.
5. Надання учням можливостей для реалізації індивідуальних творчих потреб, забезпечення умов для оволодіння практичними вміннями і навичками наукової, дослідно-експериментальної діяльності відповідно професійної орієнтації.
6. Створення сприятливих умов для гуманізації освіти.
7. Виховання школяра як людини моральної, відповідальної, людини культури з розвиненим естетичним і етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе.
8. Розробка сучасних науково-методичних концепцій, форм, видів діяльності, матеріалів для використання їх у навчально-методичної роботі.
9. Ефективне впровадження інноваційних технологій навчання.
10. Створення дієвої моніторингової системи оцінки навчальних досягнень учнів.
Принципи реалізації роботи:
1. Єдність - передбачає спільність мети і завдань кожного з ступенів, наступність і взаємозв’язок між ними, надання усім дітям однакових стартових умов для здобуття загальної середньої освіти незалежно від соціального становища батьків. Школа є невід’ємною ланкою системи безперервної освіти і забезпечує рівень загальноосвітньої підготовки, достатній для подальшого здобуття освіти на наступних її етапах.
2. Варіативність - означає визнання правомірності різних шляхів реалізації єдиної мети і завдань шкільної освіти на основі застосування різних педагогічних систем і технологій.
3. Демократичність – визначається відкритістю перед суспільством, участю учнів, їхніх батьків, педагогічного колективу і представників громадськості у розробці та реалізації стратегії і змісту її діяльності, відповідальністю навчального закладу за якість освітніх послуг перед споживачем і державою.
4. Поєднання національного і загальнолюдського – означає, що домінантою виховного процесу має стати виховання в учнів патріотизму з новим змістовним наповненням. З одного боку, це виховання почуття любові до рідного краю, свого народу, держави, відповідальності за їх майбутнє, а з іншого – відкритість до сприйняття різноманітних культур світу, освоєння фундаментальних духовних цінностей людства – гуманізму, свободи, справедливості, толерантності, культури миру, національного примирення, збереження природи.
5. Світський характер – означає побудову освітнього процесу на засадах наукових знань, розгляд будь-якого предмету вивчення у відповідності з даними про нього сучасної науки. Втручання в діяльність школи релігійних організацій, пропаганда релігійних віровчень, прилучення учнів до релігійної віри у школі не допускаються. Водночас у процесі вивчення гуманітарних предметів доцільне загальне ознайомлення школярів з релігіями як феноменом загальнолюдської культури.

Виконання плану роботи здійснюється за такими напрямами:
- методичне забезпечення роботи з обдарованими учнями;
- навчання, виховання та розвиток обдарованих дітей;
- стимулювання до позакласної діяльності учнів.
Картка динаміки розвитку учня (на кожного учня)
Прізвище, ім’я, по батькові _________________________________________________
Дата народження _________________________________________________________
Домашня адреса __________________________________________________________
Телефон _______________________________________________________________
Клас ____________________________________________________________________
Здібності ________________________________________________________________
Тип темпераменту ________________________________________________________
Вид пам’яті ______________________________________________________________
Вид мислення ____________________________________________________________
Життєве кредо ___________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар

Новинки

Географія 10 клас Узагальнення знань з курсу «Географія: регіони та країни» 1 варіант 1 рівень 1.За яким показником високорозвине...

Актуально сьогодні