"Задоволення від життя черпається з наших зустрічей з новим, а тому немає більшого щастя, ніж постійно змінювати свої горизонти, зустрічаючи кожен новий день під іншим сонцем". (Джон Кракауер)


субота, 17 листопада 2018 р.

Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках географії


«Пізнання починається з подиву»
Арістотель
Успішність навчання учнів залежить від їх мотивації. Для стійкої мотивації учнів необхідне формування і розвиток у них пізнавального інтересу.  У підлітковому віці важливо стимулювати дітей до активного пізнання, позитивного ставлення до процесу здобуття знань, усвідомлення, що знання - це радість i благо. Як тільки учні побачать власні пізнавальні ycпіхи, усвідомлять невичерпність глибину знань про світ навколо й забажають не зупинятися на досягнутому, тоді пізнання стане головною рушійною силою їхнього розвитку, а саморозвиток - пріоритетним бажаним.
Формування пізнавального інтересу школярів – складний процес, що передбачає використання різних методів розвивального навчання і правильні відносини між вчителем і учнями.  Поєднуючи рівень розвитку пізнавального інтересу і характер пізнавальної активності учнів, слід зазначити, що учням з аморфними інтересами потрібне поступове формування позитивного ставлення до самостійного навчання. Для учнів з широкими інтересами ефективні різні форми проблемного навчання, які б давали змогу проаналізувати концепції та дійти власного висновку. Для учнів з розвиненим інтересом потрібний вихід за межі програми, засвоєння наукових підходів та принципів, постійне використання проблемно-пошукової діяльності.


Підсумовуючи все вище сказане, зазначу, що формування пізнавальної активності учнів на уроках географії базується на трьох «китах»: методологічних, педагогічних та психологічних аспектах.
Методологічні аспекти включають в себе використання елементів історизму;висвітлення досягнень в географії; висвітлення ролі географічних відкриттів у історії цивілізації; ознайомлення з біографіями видатних географів та винахідників; залучення учнів до читання науково-методичної літератури. Педагогічними аспектами являються: пізнавальна активність учнів на уроці; самостійність при роботі з приладами; участь у підготовці рефератів і доповідей; читання науково-популярної літератури; участь у позакласній роботі. До психологічних аспектів відносять: використання елементів здивування; формування позитивних емоцій на уроках; запровадження елементів зацікавленості; заохочення учнів до сприймання матеріалу уроку;формування морально-етичних почуттів.
Застосування усіх зазначених аспектів у педагогічній практиці створює підґрунтя  для вдалого формування пізнавального інтересу учнів на уроках географії.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Новинки

Географія 10 клас Узагальнення знань з курсу «Географія: регіони та країни» 1 варіант 1 рівень 1.За яким показником високорозвине...

Актуально сьогодні